دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۳۶۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸

به گزارش آوای خزر،  نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش اظهار کرد: متناسب با متقاضیان سرویس حمل و نقل در مدارس، قرارداد مشروط منعقد و مقرر شد خانواده‌ها قادر به استفاده از ظرفیت خدمات حمل و نقل به شیوه اینترنتی باشند.

عباسپور گفت: خانواده‌ها می‌توانند به شکل مجازی و ثبت‌نام در سامانه از خدمات «حمل و نقل سرویس‌های دانش‌آموزی» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهره‌مند شوند.

وی افزود: تصمیم‌گیری در مورد لباس و پوشش دانش‌آموزان را بر عهده شورای مدارس دانست و گفت: اعضای شورای مدرسه باید از هرگونه اجبار و تهیه لباس دانش‌آموزان  اجتناب کرده و بر رعایت چهارچوب مذکور در فصل ۵ آیین‌نامه اجرایی مدارس تاکید داشته باشند.

وی ادامه داد: با استناد اصلاحیه ماده ۱۱ قانون شوراهای آموزش و پرورش، «مشارکت مالی والدین» در مدارس تنها باید به صورت داوطلبانه و خارج از فصل ثبت‌نام انجام شود و خانواده‌ها باید در عوض مشارکت مالی، از مدارس رسید رسمی دریافت کنند.

ثبت‌نام و صدور غیرحضوری کارنامه

محمود حبیبی مدیر دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: در سامانه پرونده الکترونیکی دانش‌آموزان (پادا)، بدون مراجعه حضوری به مدارس، فرایند ثبت‌نام و دریافت کارنامه دانش‌آموزان انجام می‌شود.

وی درباره مدیریت و یکپارچه‌سازی سامانه‌های وزارت آموزش و پرورش گفت: سامانه یکپارچه مالی شامل حسابداری مدارس، حقوق یکپارچه و اتوماسیون مالی، سامانه جامع منابع انسانی شامل فرایندهای مربوط به جذب و استخدام، مدیریت ساختار و تشکیلات ادارات از منطقه تا ستاد، مدیریت واحدهای سازمانی، حضور و غیاب کارکنان، نقل و انتقالات درون و برون‌سازمانی، مدیریت پرسنل مدارس خارج از کشور، کارگزینی، برگزاری دوره‌های آموزشی ضمن خدمت و سامانه یکپارچه دانش‌آموزی (سیدا)، از فرایند ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول تا دیپلم، تنظیم کلاس‌بندی و برنامه هفتگی دانش‌آموزان و مدارس در این سامانه مدیریت می‌شود. 

مدیر دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: تدوین طرح سیمکارت دانش‌آموزی ویژه زیست‌بوم امن آموزشی و پرورشی، رایگان کردن اینترنت با هماهنگی  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهره‌گیری از نهادهای حمایتی در راستای تهیه تبلت دانش آموزان مناطق محروم و تهیه فرم اطلس اطلاعات آموزشی برای مشخص کردن درصد دانش‌آموزانی که از گوشی، تبلت و یا شبکه‌های تلویزیونی استفاده می‌کنند، یکی از اقدامات هوشمندسازی مدارس است.

نشانی اینترنتی سامانه پرونده الکترونیکی دانش‌آموزان با نام اختصاری پادا  pada.medu.ir است.

ثبت‌نام  در سامانه پادا به کد ملی دانش‌آموز و یک کد 8 رقمی که به عنوان رمز عبور از طرف مدیر مدرسه مبدا به دانش‌آموز داده می‌شود، نیاز دارد./ایرنا

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار